Niet tevreden? Geef uw klacht door

Wij doen ons best u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat u ergens ontevreden over bent. Wij zien iedere uiting van ontevredenheid als klacht. Uw klacht kan bijvoorbeeld gaan over een beslissing rondom uw pensioen. Een door ons gemaakte fout. Of over hoe wij u behandelden. Laat dit ons weten. Zo kunnen wij u helpen én onze dienstverlening verbeteren.

Illustratie mogelijkheden om klacht door te geven

U geeft uw klacht door

Via MijnSPMS. U kunt ons ook bellen, mailen of een brief sturen.

 

Illustratie pensioenfonds geeft reactie

Wij geven een reactie

We gaan aan de slag. U krijgt binnen 2 weken een reactie.

 

Illustratie ontevreden deelnemer

Niet tevreden met onze reactie?

Dan kunt u naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen.

U geeft uw klacht door

U kunt uw klacht indienen via MijnSPMS. U kunt ons ook bellen, mailen. Een brief sturen kan naar: SPMS, postbus 6003, 1005 EA Amsterdam.

Wilt u als u ons schrijft het volgende noemen?

  • De datum.
  • Uw deelnemersnummer. Dit nummer vindt u als u inlogt op MijnSPMS en op al onze brieven.
  • Uw naam, adres, geboortedatum en eventueel uw e-mailadres.
  • Uw klacht. Waarom u ontevreden bent of waar u het niet mee eens bent.

Wij geven een reactie

U krijgt binnen 2 weken een ontvangstbevestiging. We proberen uw klacht binnen 10 weken na ontvangstbevestiging af te handelen. Soms hebben wij meer tijd nodig. Dat laten we dan weten. U ontvangt een brief of een e-mail.

Niet tevreden met onze reactie?

Bent u niet tevreden met onze reactie op uw klacht? Dan kunt u naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP). GIP is onpartijdig en onafhankelijk. En u hoeft hier niet voor te betalen.

U ontvangt een reactie binnen maximaal 12 weken na het doorgeven van uw klacht. Hebben wij informatie bij u opgevraagd? Dan tellen we de tijd die u nodig heeft, om de informatie naar ons op te sturen, daarbij op.

Wij nemen alle klachten serieus. En we doen ons best uw klacht zo goed mogelijk af te handelen. Bent u het niet eens met onze reactie op uw klacht of heeft u 10 weken ná de ontvangstbevestiging nog geen reactie van ons gehad? Dan kunt u contact met GIP opnemen. GIP is door de overheid aangewezen als officiële geschilleninstantie voor pensioenfondsen. In de folder van de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP) leest u daar meer over.

U kunt ook altijd naar de rechter stappen. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Meer informatie vindt u in de klachtenregeling.

In het pensioenreglement van SPMS is een hardheidsclausule opgenomen. Deze hardheidsclausule geeft het pensioenfonds de mogelijkheid om in bijzondere omstandigheden af te wijken van het reglement. Bent u van mening dat het toepassen van het reglement voor u persoonlijk leidt tot een onredelijke uitkomst? Dan heeft u de mogelijkheid een beroep te doen op de hardheidsclausule. De clausule is opgenomen in artikel 30 lid 1 van het pensioenreglement.